بیرانوند ۲ سال محروم شد!

0
30


|


۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۳۵:۲۶

|

|





ورزشکار پرورش اندام که به تصاویر شهدا اهانت کرده بود با محرومیت از حضور و شرکت در هرگونه مسابقه داخلی و بین المللی و اعزام‌های خارجی به علاوه منع ورود به ورزشگاه‌ها و مسابقات داخلی و بین المللی به مدت دوسال روبرو شد.



بیرانوند ۲ سال محروم شد!


|


۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۳۵:۲۶

در جریان رقابت‌های تیم ملی پروش‌اندام جهت شرکت در مسابقات جهانی، اتفاقات ناخوشایندی رخ داد. رضا بیرانوند که یکی از شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها بود در اعتراض به رای داوران به شدت عصبانی شد و در این بین به تصاویر شهدا نیز اهانت شد.

به گزارش ایرنا، در پی این اتفاق کمیته انضباطی فدراسیون پرورش اندام بلافاصله حکم به محرومیت ۲ ساله بیرانوند و همچنین یک پرورش اندام دیگر به نام کیانوش خرمی‌پور که او هم به رای داوران معترض بود داد.

در حکم کمیته انضباطی فدراسیون پرورش اندام آمده: «در پی وقایع و رفتارهای خارج از ضوابط اخلاقی و مقررات ورزشی و حاشیه‌های ایجاد شده در مسابقات پرورش اندام انتخابی تیم ملی اعزامی به جهانی ٢٠٢٣ اسپانیا و برهم زدن نظم مسابقه و توهین و بی‌حرمتی ایجاد شده که باعث اعتراض جامعه پرورش اندام و بدنسازی جامعه داوری و مربیان و مدیران و ارجاع امر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شده، با جلسه و تصمیم فوق العاده کمیته و با توجه به شکایات و اعتراض‌های منعکس شده و مدارک و فیلم‌های موجود رضا بیرانوند و کیانوش خرمی‌پور محکوم به دو سال محرومیت از حضور و شرکت در هرگونه مسابقه داخلی و بین المللی و اعزام‌های خارجی به علاوه منع ورود به ورزشگاه‌ها و مسابقات داخلی و بین المللی به مدت دوسال شده اند. رای صادره ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف است.

قابل ذکر است که در نقطه مقابل و درجهت بررسی تخلف یا نقاط ضعف احتمالی داوری مسابقات و برخورد با متخلف یا متخلفین در صورت اثبات امر، روز سه شنبه ١۴٠٢/٧/۴ با حضور داوران تشکیل جلسه فوری خواهد داد و با حضور کارشناسان خبره و متخصص نسبت به موارد و گزارش‌ها و شکایات واصله رسیدگی و اتخاذ تصمیم می‌کند.

با توجه به حساسیت امر با تکمیل مدارک و مستندات کمیته انضباطی در نزدیکترین وقت و در روزهای آتی به تخلف سایر ورزشکاران یا مربیان و تماشگرنماها که باعث برهم زدن نظم یا رفتارهای غیرقانونی و غیر ورزشی نمودند رسیدگی و رای صادر می‌کند.

رییس کمیته انضباطی تاکید داشته که علیرغم برگزاری مسابقات منحصر به فرد و مهیا بودن شرایط ویژه مسابقه و امکاناتی که قابل تحسین و با زحمت تمامی مسوولین فدراسیون و عوامل اجرایی و همکاری همه جامعه ورزشی و ورزشکاران و مربیان و داوران رخ داده، با رفتار چند نفر که از سوی تمامی جامعه ورزشی پرورش اندام مورد تقبیح قرار گرفته به بدنه پرورش اندام و مرام پهلوانی و مردانگی خدشه وارد شده که یقینا از سوی تمامی جامعه ورزشی محکوم بوده و کمیته انضباطی با هر فرد با هر جایگاهی که باعث لطمه به اعتبار و آبروی این ورزش باشند قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند.»

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید