دولت برای تامین هواپیما محدودیت دارد؛ باید روابط دیپلماتیک بهبود و تحریم‌ها رفع شود / اکنون هواپیما را با تعمیر قطعه به چرخه پروازی باز می‌گردانند

0
28


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر واردات هواپیماهای اروپایی با عمر بالای ۲۵ سال و استفاده از آن ها به عنوان یک هواپیمای نو بار دیگر توجهات را به اوضاع نابسامان صنعت هواپیمایی معطوف کرد.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران، درباره استفاده از هواپیماهای ۳۰ ساله به «انتخاب» گفت: جدیدا وزارت راه خبری درباره هواپیما نداده است. چند ماه قبل سازمان هواپیمایی یک گزارش داد اما چند ماه اخیر صحبتی نکرده اند. در مورد هواپیماهای فرسوده هم گزارشی ندادند. اما به طور کلی باید وزارت راه پاسخگو باشد که چه کاری در حوزه هواپیماها کرده است. اخباری درباره ورود هواپیماهای ۲۵ ساله به گوش می رسد اما هواپیمایی ها مشخصا گزارشی نداده‌اند.

وی اضافه کرد: کشور های پیشرفته میانگین عمر هواپیماهایشان ۱۰ سال است اما ما با ترمیم قطعات، عمر هواپیماهای را زیاد می‌کنیم .در نهایت، هرچه بتوانیم عمر هواپیما را پایین بیاوریم و هواپیما وارد کنیم بهتر است. این‌ها معمولا هواپیما را در اشکال مختلف بازسازی می‌کنند و با تعمیر قطعه به چرخه پروازی باز می‌گردانند.

فیروزی پوربادی پیگیری مجلس از دولت برای ورود هواپیما گفت: مجلس همیشه از وزارت راه و دولت در حوزه هواپیما خواسته‌هایی داشته است تا برای تامین هواپیما و قطعه فعالیت کنند اما دولت محدودیت‌هایی دارد که نتوانست این شرایط را محقق کنند. دولت باید اعتبار لازم را تامین کند و از همه مهم‌تر روابط دیپلماتیک را برقرار کند و تحریم‌ها رفع شود تا هواپیما واردات هواپیما صورت بگیرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید