بورس به مقاومت خورد؟ | سایت انتخاب

0
17


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: به دنبال روند کج دار و مریز بازار سرمایه در هفته جاری و نزدیک شدن به محدوده مقاومتی، امروز شاخص کل ۳۱۷۱ واحد کاهش یافت و به دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید.

بورس اوراق بهادار تهران امروز با ۳۱۷۳ واحد کاهش مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۲ واحد رسید. از ابتدای هفته جاری بازار سرمایه یک روز در میان با کاهش و رشد اندک مواجه شد.

شاخص کل هم‌وزن امروز به نوعی درجا زد و تنها با هفت واحد کاهش به ۷۵۲ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

روز چهارشنبه در بازار سرمایه ۳۵۵  هزار و ۲۸۲ معامله به ارزش ۵۲۰۷ میلیارد تومان انجام شد.

شپنا، شتران، کچاد و شبندر و خودرو به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند و در سوی مقابل، وبلمت و رانفور بیشترین اثر مثبت را ایجاد کردند. هم‌چنین حفارس، خگستر، ذوب، ثشاهد و خودرو از جمله نمادهای پرتراکنش بودند.

فرابورس ایران نیز امروز با کاهش اند ۱۰ واحدی به ۲۶ هزار و ۲۵۵ واحد رسید.

در فرابورس بیش از ۲۴۸ هزار معامله به ارزش ۵۵۹۱ میلیارد تومان انجام شد. انتخاب، وسپهر، خاور، کرمان و مادیرا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند.

کرومیت، کرمان، کمرجان، سمگا و فصبا نیز از نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.

بازار سرمایه پس از رشدی که از یکشنبه دو هفته  قبل آغاز کرده بود از چهارشنبه هفته گذشته روند خطی و با ثبات به خود گرفت.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند که بازار با نزدیک شدن به مقاومت  دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد با فشار فروش مواجه شده و ممکن است مدتی در این محدوده و حتی پایین‌تر قرار بگیرد. در سوی مقابل، برخی افراد که به حمایت معتبر دو میلیون واحد معتقد هستند می‌گویند بازار کاملا تکنیکالی و بدون هیجان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. بورس از تورم جا مانده و اکنون عمده سهم‌ها در کف قیمت و مستعد صعود هستند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید