ایلان ماسک: نباید درباره نفت و گاز شیطان‌سازی شود

0
28


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، مالک شرکت اسپیس ایکس و بنیانگذار شرکت‌ «تسلا» سازنده خودروهای الکتریکی، شنبه ۲۵ آذر، گفت که کاهش انتشار کربن برای محافظت از سیاره زمین مهم است، اما نباید درباره نفت و گاز طبیعی در میان‌مدت شیطان‌سازی شود.

 

نمایندگان نزدیک به ۲۰۰ کشور هفته گذشته در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد «COP28» برای جلوگیری از بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی توافق کردند که کاهش مصرف جهانی سوخت‌های فسیلی را که نشان دهنده شروع پایان عصر نفت است، آغاز کنند.

 

ماسک در این‌باره گفت: «هشدار تغییرات آب و هوایی در کوتاه‌مدت اغراق‌آمیز است، و افزود که اقدامات زیست محیطی ممکن است بیش از حد فرا رفته و باعث شده مردم اعتماد خود را نسبت به آینده از دست بدهند.

 

میلیاردر آمریکایی با بیان این که او خود را یک فعال محیط زیست می‌داند، افزود:«پراهمیت است که صنایع در بلند‌مدت میزان کربنی که از زمین می‌گیرند و از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی در جو زمین رها می‌کنند را کاهش دهند».

 

ایلان ماسک در رُم در گردهمایی حزب راست‌گرا که جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا به آن تعلق دارد، اظهار داشت «ما نباید علیه نفت و گاز در میان‌مدت شیطان‌سازی کنیم».



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید