بهترین غذا برای بچه گربه چیست؟

0
7


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بچه گربه‌ ها برای رشد بهتر در ماه‌ های آغازین زندگیشان به رژیم غذایی ویژه‌ای نیاز دارند و فراهم کردن بهترین تغذیه برای حفظ سلامت آنها از اولویت بالایی برخوردار است. انواع مختلفی از غذاهای مرطوب و غذاهای خشک برای گربه‌های کیتن توصیه شده که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین مهم است که شما به عنوان فردی که سرپرستی این حیوانات دوست داشتنی را بر عهده دارید؛ براساس شرایط جسمانی آن ‌ها در دوره‌ های مختلف سنی، وعده‌ های غذایی مناسبی را فراهم کنید، از این رو با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامعی در مورد انواع غذای بچه گربه و بهترین رژیم غذایی برای گربه‌ها از بدو تولد تا سن شش ماهگی ارائه دهیم.

انواع غذاهای بچه گربه

تهیه غذای مغذی برای گربه‌ های کیتن دغدغه بسیار مهمی برای صاحبان آن ‌ها بوده و با توجه به نقش تغذیه در رشد و سلامت اندام ‌ها و پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها، در ابتدای مقاله قصد داریم تا با بررسی انواع غذاهای توصیه شده توسط دامپزشکان برای بچه گربه‌ها، شما را در انتخاب مواد غذایی ایده‌آل راهنمایی کنیم:

غذای خشک بچه گربه رویال کنین _ Royallcanin

۱٫غذای خشک

غذاهای خشک به دلیل سرو راحت و ماندگاری طولانی مدت، اولویت اول برای تهیه غذای گربه بوده و به همین سبب بسیاری از برندهای مطرح تولید کننده غذای پت در دنیا با عرضه محصولات غذایی باکیفیت سعی دارند تا با بهره گیری از مواد اولیه درجه یک نیازهای تغذیه‌ای بچه گربه‌ها را به نحو احسن تامین کنند، برند فرانسوی رویال کنین (ROYAL CANIN) به عنوان معتبرترین تولید کننده مواد غذایی پت در سراسر دنیا شناخته شده و محصولات خود مطابق با استانداردهای انجمن رسمی کنترل کیفیت خوراک آمریکا (AAFCO) به بازارهای جهانی عرضه می‌کند، شما می‌توانید برای خرید غذای گربه کیتن رویال کنین اینجا کلیک کنید.

۲٫غذای مرطوب

مصرف انواع سوپ و کنسرو های گربه به دلیل بافت نرم و رطوبت بالا از محبوبیت بالایی برخوردار است و با توجه به عطر و طعم لذیذشان اشتهای بچه گربه ‌ها را به خوبی تحریک کرده و با منابع غنی از پروتئین و مواد معدنی به استحکام عضلات و استخوانها نیز کمک می‌کند.

۳٫غذاهای خانگی

در سالهای اخیر استفاده از مواد غذایی خانگی برای تغذیه گربه‌ها بسیار رایج شده و این در حالی است که اغلب دامپزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. عدم بالانس بودن مقدار مواد اولیه و خام بودن برخی از مواد به کار رفته در ترکیبات غذاهای خانگی با دستگاه گوارش پت‌ ها سازگاری نداشته و بهتر است از محصولات غذایی اورجینال عرضه شده در پت شاپ‌های معتبر برای تغذیه حیوان خانگی خود استفاده نمایید.

بهترین رژیم غذایی برای تغذیه بچه گربه‌ها

تفاوت غذای خشک گربه بالغ و بچه گربه | دیجی فورپت

پیروی از یک رژیم غذایی استاندارد برای اطمینان از اینکه بچه گربه شما یک رژیم غذایی متعادل و مغذی که شامل انواع گروه های غذایی است؛ بسیار ضروری می‌باشد. یک رژیم غذایی سالم برای بچه گربه می‌بایست حاوی پروتئین مرغوب برای رشد عضلات، اسیدهای چرب برای رشد مغز و درخشش پوست و مو، ویتامین‌ ها و مواد معدنی برای رشد بهتر اندام‌ ها و تقویت سیستم ایمنی باشد. یکی از بهترین رژیم‌ های غذایی برای بچه گربه‌ ها، تغذیه آنها با ترکیبی از غذای خشک و مرطوب بوده و باعث می‌شود تا علاوه بر هیدراته شدن بدن، از منابع غنی پروتئین موجود در غذاهای خشک نیز بهره‌مند شوند.

تعداد وعده‌های غذایی بچه گربه

هنگام غذا دادن به یک بچه گربه، بر مقدار مصرف و تعداد وعده‌ های غذا توجه داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی برای رشد و تکاملشان غذا مصرف می‌کنند. توصیه می‌شود مقدار غذای مصرفی روزانه آن‌ ها به قسمت ‌های کوچک تقسیم کرده و تعداد وعده‌ها را افزایش دهید.

لازم به ذکر است که تعداد وعده‌ های غذایی مورد نیاز بچه گربه به سن و نیازهای جسمانی او بستگی داشته و به طور کلی، بچه گربه ‌های زیر سه ماه، ۴ تا ۶ بار در روز و بچه گربه ‌های سه تا شش ماهه سه تا ۴ بار در روز باید تغذیه شوند که با افزایش سن، می توان به تدریج تعداد وعده های غذایی را به ۲ تا ۳ بار در روز کاهش داد.

غذای گربه تازه متولد شده

غذای بچه گربه، از شیر خوردن تا یک سالگی

اگر از یک بچه گربه شیرخوار نگهداری می‌کنید؛ اجازه دهید تا دو ماهگی از شیر مادر تغذیه کنند، اما در صورتی که به هر دلیلی گربه تازه متولد شده به شیر مادر دسترسی نداشته ‌باشد؛ بهترین تغذیه برای آن‌ ها استفاده از شیر خشک مخصوص گربه‌ های کیتن بوده که تمام مواد مغذی برای رشد و نمو آن‌ ها را تامین می‌کند. به یاد داشته باشید که استفاده از شیر گاو حاوی لاکتوز به هیچ عنوان برای تغذیه گربه ‌های تازه متولد شده توصیه نمی‌شود.

غذای بچه گربه از سه تا شش ماهگی

در این مرحله مهم از زندگی بچه گربه‌ ها نیازهای تغذیه‌ای آن ‌ها برای رشد و تکامل از شیر مادر به غذای خشک تغییر پیدا می‌کند و لازم است توجه ویژه‌ای در خرید غذای بچه گربه‌تان داشته باشید. گربه‌ ها از سه ماهگی می‌توانند از غذاهای مرطوب نظیر کنسرو و سوپ و در کنار آن‌ ها از غذاهای خشک نیز استفاده نمایند. معمولاً با وارد شدن به سه ماهگی میزان کالری و نیاز به مصرف پروتئین افزایش و تعداد وعده ‌های غذا کمتر می‌شود و بعد از شش ماهگی می‌توان آن‌ها را کم کم به غذاهای خشک گربه بالغ نیز عادت داد.

نکات مهم تغذیه بچه گربه

چندین نکته مهم برای اطمینان از سلامت و رشد جسمانی ایده‌آل بچه گربه ‌ها وجود دارد که توجه به آن‌ ها می‌تواند تا حد زیادی نگرانی شما را در این زمینه کاهش دهد.

از مواد غذایی معتبر و اورجینال استفاده کنید:

ترکیبات به کار رفته در این محصولات به طور خاص برای رفع نیازهای تغذیه ای گربه های کیتن فرموله شده و رژیم غذایی متعادلی را برای آن ‌ها ارائه می‌ دهد.

از تهیه مواد غذایی حاوی قند و افزودنی های مصنوعی اجتناب کنید:

استفاده از مواد غذایی حاوی نگهدارنده، رنگ دهنده و طعم دهنده ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌ های گوارشی در گربه‌ ها شود و خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته‌ باشد.

توجه به تاریخ انقضا و ترکیبات به کار رفته در محصول:

هنگام خرید غذای گربه کیتن به اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی، رده سنی، تاریخ انقضاء و برچسب اصالت کالا دقت داشته باشید.

آب کافی و تازه در اختیار بچه گربه‌ها قرار دهید:

برای هیدراته نگه داشتن بدن بچه گربه ‌ها لازم است در کنار وعده‌های غذایی آب تمیز و کافی در اختیارشان قرار دهید.

عدم استفاده از سرنگ برای شیر دادن بچه گربه:

به هیچ عنوان از سرنگ برای شیر دادن به گربه تازه متولد شده استفاده نکنید چون موجب خفگی، یا حتی مرگ‌ آن‌ ها می‌گردد، توصیه می‌شود شیشه شیر مخصوص گربه کیتن را تهیه کرده و از خواباندن آن‌ ها به پشت جهت شیر دادن خودداری کنید.

به میزان کالری دریافتی بچه گربه‌ها توجه کنید:

توجه به میزان استاندارد کالری مصرفی بچه گربه‌ ها و کنترل وزنشان تحت نظر دامپزشک، نقش مهمی در سلامت جسمانی و پیشگیری از چاقی و دیابت خواهد داشت.

مواد خوراکی ممنوعه را دسترس قرار ندهید:

مصرف جگر، تخم مرغ و گوشت خام، کشمش، پیاز، سیر، موسیر، دانه میوه، انگور، فرآورده‌ های لبنی حاوی لاکتوز، شکلات، الکل، نوشیدنی‌ های کافئین‌دار، نمک، ادویه و شکر برای گربه ‌ها به شدت مضر بوده و لازم است آن‌ ها را از دسترس خارج کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد تا با ارائه نکات کاربردی و تغذیه‌ای، شما را در نگهداری بهتر از این حیوانات پشمالو یاری دهیم. همانطور که اشاره شد؛ فراهم کردن بهترین تغذیه برای بچه گربه‌ ها و توجه به شرایط فیزیکی آنها اهمیت بسیاری در رشد و تکامل آن ‌ها داشته و بهتر است با مشورت دامپزشک رژیم غذایی متعادلی را با خرید مواد غذایی باکیفیت و اورجینال تامین کنید.

منبع : پت شاپ تام و جری



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید