محکومیت ۲ کاربر شبکه اجتماعی به اتهام انتشار «محتوای نامناسب»

0
76



محکومیت ۲ کاربر شبکه اجتماعی به اتهام انتشار «محتوای نامناسب»


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ۰۵:۲۰:۰۰

دادگاهی در عراق یک کاربر یوتیوب و یک کاربر تیک تاک را به دلیل انتشار محتوایی که “ناشایست و تضعیف عفت و اخلاق عمومی” تشخیص داد، به زندان محکوم کرد.

به گزارش روزنامه‌نگاری جدید، وزارت کشور عراق در ماه ژانویه از راه اندازی کمیته ای که مسئول جستجوی “محتوای منحط” در شبکه های اجتماعی است که “برخلاف آداب و سنن” یک جامعه هنوز عمدتا محافظه کار عراقی و مردسالار است رونمایی کرد.

پلتفرمی نیز راه اندازی شده که به کاربران اجازه می دهد این محتواهای منتشر شده را گزارش کنند.

شورای عالی قضایی در اطلاعیه ای اعلام کرد “حسن سجامه”، کاربر یوتیوب به ۲ سال و “ام فهد” کاربر تیک تاک به ۶ ماه حبس محکوم شدند.

 این احکام در دادگاه کیفری بغداد صادر و هر ۲ نفر به اتهام “انتشار فیلم با الفاظ ناشایست و تضیع عفت و اخلاق عمومی و انتشار آن برای مردم در شبکه های اجتماعی” محکوم شدند.

حسن سجامه در ویدیوهای خود گاهی اوقات زنان یا مردان جوان را در خیابان متوقف می کند تا از آنها درباره زندگی عاشقانه آنان سوال کند.

همچنین از آنها می پرسد که آیا از معشوق یا معشوقه خود هدایایی دریافت کردند یا براساس معیارهای شریک رویایی خود از آنها سوال می کند.

به گفته یک منبع قضایی، ام فهد نیز ویدیوهایی منتشر می کند که در آنها اغلب با لباس های تنگ ظاهر می شود و با موسیقی عراقی می رقصد.

سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق که در برنامه شبکه تلویزیونی “الرشید” دعوت شده بود تاکید کرد که تاکنون ۸ نفر به دلیل محتوای “منحط” دستگیر شدند.

او گفت: “این مسئله ربطی به آزادی بیان ندارد” و ما به یک ساختار نیاز داریم و این شخصیت های گمراه، نماینده عراقی ها، زنان عراقی یا جامعه عراق نیستند”

وی با ارسال “پیامی” به منتشر کنندگان “محتوای منحط” از آنان دعوت کرد تا موارد منتشر شده خود را حذف کنند تا دلیلی بر “حسن نیت” آنان باشد. او گفت که از طریق پلتفرمی که توسط وزارت کشور ایجاد حدود ۵۰ هزار گزارش توسط مردم “فقط در چند روز” ارائه شد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید