رییس فدراسیون فوتبال فرانسه استعفا داد

0
65



کد خبر : ۱۸۷۳۰۳۶ |
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۵ |
۳۲۳ بازدید |

۰
دیدگاه


نوئل لوگرائه، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه، پس از حواشی بسیار و اعتراضات جدی صورت گرفته علیه او از سمتش استعفا داد.

رییس فدراسیون فوتبال فرانسه استعفا داد

به گزارش “ورزش سه”، اظهارات عجیب لوگرائه درباره زین الدین زیدان باعث شد که هجمه شدیدی علیه او شکل بگیرد و پس از آن هم اتهامات مربوط به آزار جنسی که به او نسبت داده شد باعث شد که کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال فرانسه او را به صورت موقت کنار بگذارد. 
انتقادها از او به حدی شدت گرفت که حتی وزیر ورزش فرانسه هم نسبت به اظهارات او دربازه زیدان ابراز ناراحتی کرد و سپس خواهان رسیدگی دقیق به اتهامات وارده به او شد. 
حالا و پس از گذشته چند هفته از این اتفاقات، لوگرائه شخصا تصمیم گرفت که از سمتش به عنوان رییس فدراسیون فوتبال فرانسه استعفا دهد و این فدراسیون را که از سال ۲۰۱۱ ریاستش را برعهده داشت ترک کند. 

1790458

اتهامات مربوط به آزار جنسی صورت گرفته از سوی این رییس ۸۱ ساله سابق فدراسیون فوتبال فرانسه چند روز پس از حملات گسترده به او به دلیل توهین به زیدان مطرح شد و یکی از مدیربرنامه‌های فرانسوی در گفتگو با اکیپ از این اتفاق پرده برداشت. 
سونیا سویید ۳۷ ساله مدعی شده بود که لوگرائه در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بارها با رفتاری نادرست سعی در آزار او داشته است. او در این بازه زمانی سعی داشت برای کمک به پیشرفت فوتبال زنان با فدراسیون فوتبال این کشور در ارتباط باشد. 
لوگرائه علاوه بر ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه، از ماه می ۲۰۱۸ از سوی فیفا به عنوان یکی از اعضای مجمع فیفا هم انتخاب شده بود. او در حال حاضر نامزد حضور در کمیته ارزیابی قوانین فیفا برای چهار سال دیگر است و این انتخاب قرار است پنجم آوریل در لیسبون برگزار شود. 
نامزدی او برای به دست آوردن این جایگاه منوط به بررسی شایستگی و تعهد اخلاقی او از سوی فیفاست و این احتمال وجود دارد که فیفا این دو مورد را تایید نکند. 
 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید