گزارش: پرسپولیس با ۵ گلزن خارجی رکورد زد

0
58



کد خبر : ۱۹۰۰۱۵۱ |
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۰ |
۲٫۲K بازدید |

۰
دیدگاه

برای اولین بار در تاریخ؛


سرخ‌پوشان پایتخت در فصل بیست و دوم پنج گلزن خارجی داشته‌اند که رکوردی خاص و ویژه به حساب می‌آید.

گزارش: پرسپولیس با 5 گلزن خارجی رکورد زد

به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس در سال‌های اخیر همواره آرزوی در اختیار گرفتن یک مهاجم خارجی تمام عیار را داشت که توپ‌ها به او ختم شود و قرمزها دیگر مشکل گلزن نداشته باشند. در شرایطی که به نظر می‌رسید این آرزو با پیوستن لوکادیا و دیاباته محقق شده اما اوضاع خیلی پیچیده‌تر از تصور هواداران و حتی کادر فنی این تیم پیش رفت.

داستان گلزنی خارجی‌های پرسپولیس در این فصل با یورگن لوکادیا هلندی آغاز شد و این ستاره خیلی زود در قامت یک گلزن شش دانگ ظاهر شد اما خیلی زود چمدان‌هایش را برای ترک ایران پس از شش گل مهم درحالی بست که صدرنشین جدول گلزنان بود.

1840691

شیخ دیاباته، دیگر خرید خارجی قرمزها در تابستان برای پست فوروارد اما در طول فصل مصدومیت تکراری و کلافه‌کننده‌ای را سپری کرده تا جایی که خبر غیبت او در بازی با ملوان در هفته اخیر اصلا تعجب‌برانگیز نبود. شیخ که بارها در این فصل در اختیار کادر پزشکی بوده در ۹ دیداری که فرصت بازی یافته سه گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

1840689

اما شاید گئورگی گولسیانی را بتوان کارآمدترین خرید خارجی این فصل پرسپولیس دانست. مدافع گرجستانی و وظیفه‌شناس سرخ‌ها که پس از کوچ لوکادیا پنالتی‌زن اول تیمش نیز شده، علاوه‌بر بازی‌های خوب در خط دفاعی، در امر گلزنی نیز موفق عمل کرده و چهار گل در لیگ و سه گل در جام حذفی به ثمر رسانده و از مجموع هفت گلش، چهارتای آنها دبل مقابل استقلال و سپاهان بوده که گول را در جمع مهم‌ترین گلزنان خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس قرار می‌دهد.

1837494

اما چهارمین گلزن خارجی این فصل سرخ‌ها، وحدت حنانوف بود. این بازیکن تاجیکی که دومین فصل حضورش در پرسپولیس را سپری می‌کند، در این سال پایش به گلزنی باز شد و یکی از مهم‌ترین گل‌های فصل تیمش را در تبریز و در واپسین ثانیه‌ها به تراکتور زد که موجب پیروزی ارزشمند پرسپولیس شد. این بازیکن جوان پیشتر مهارت گلزنی‌اش را با گلزنی به الهلال با پیراهن استقلال تاجیکستان نشان داده بود.

1840690

اما پنجمین و آخرین گلزن خارجی فصل سرخ‌ها کسی نبود جز لئاندرو پریرا. این بازیکن که پس از جدایی لوکادیا با نظر کادر فنی در زمستان پرسپولیسی شد پس از چند هفته تلاش سرانجام نخستین گلش با پیراهن پرسپولیس را به ملوان زد تا انتظارها برای گلزنی او به سر بیاید. هواداران پرسپولیس از مهاجم برزیلی تیم‌شان انتظار گلزنی‌های بیشتری دارند و او با ادامه روندش و البته گلزنی احتمالی در دربی می‌تواند ورق را کاملا به سود خود بچرخاند.

پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ خود پنج گلزن خارجی داشته که رکوردی خاص به حساب می‌آید. مجموع گل‌های زده توسط این بازیکنان در این فصل به عدد ۱۸ رسیده است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید