رسمی: لهستان قهرمان لیگ ملت‌های والیبال شد

0
51



کد خبر : ۱۹۵۲۶۳۰ |
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۴ |
۴٫۵K بازدید |

۸
دیدگاه

ادامه کابوس‌ فینال‌ها برای آمریکا


لهستان در خانه برای اولین بار قهرمان لیگ ملت‌های والیبال شد.

رسمی: لهستان قهرمان لیگ ملت‌های والیبال شد

به گزارش “ورزش سه”، در چارچوب لیگ ملت‌های والیبال و در بازی فینال این تورنمنت در فصل ۲۰۲۳ که در گدانسک لهستان برگزار شد این تیم میزبان یعنی لهستان بود که با ارائه‌ یک بازی بی‌نقص تیمی با سیستم و برنامه آمریکا را شکست داد و برای اولین قهرمان این تورنمنت شد.

این قهرمانی در حضور تماشاگران خودی شادی مضاعفی را به همراه داشت و هواداران لهستانی سر از پا نمی‌شناختند، ستاره این بازی لوکاس کاژمارک بود که در غیاب بارتوش کورک عالی ظاهر شد و بار اصلی حملات بر دوش او بود و از عوامل قهرمانی این تیم به شمار می‌آید. آمریکا نیز دوباره در برابر یک تیم اروپایی در فینال شکست خورد و دستش از رسیدن به قهرمانی کوتاه ماند.

1884902

سوتخلاصه گزارش بازی:

بولت سرشاخهست اول: تیم لهستان با اتکا بر سرویس سهمگین مروارید سیاه خود یعنی ویلفردو لئون و آبشارهای او، شیفکا و‌ کاچمارک و دفاع روی تور خوبشان توانست در یک بازی نزدیک ۲۵ بر ۲۳ ست اول را از آن خود کند تا یک قدم به قهرمانی نزدیک شوند.

بولت سرشاخهست دوم : در حالی که لهستان ست دوم را هم قدرتمندانه آغاز کرد و حتی تا امتیاز شانزده پنج امتیاز هم از آمریکا جلو بود، ولی یک تعویض استثنایی از جان اسپرا و آوردن آرون راسل به جای توماس جاشکه ورق را برای آمریکایی‌ها برگرداند و آنها در نهایت ۲۶ بر ۲۴ پیروز شدند، البته از اواسط ست نیز متئوش بینیک دچار مصدومیت شد و از زمین خارج شد که در باخت این تیم تاثیر گذار بود.

بولت سرشاخهست سوم: اینبار بر خلاف ست دوم لهستانی از اختلاف امتیازی که در اوایل این گیم انداخته بودند نهایت استفاده را بردند، نیکولا گربیچ سرمربی لهستان در این ست ویلفردو لئون را کنار گذاشت و از توماس فورنال بهره برد تا دریافت این تیم بهتر شود که نتیجه هم داد. لهستان با آبشارهای لوکاس کاژمارک که جای بارتوش کورک را به خوبی پر کرد توانست این ست را ۲۵ بر ۱۸ پیروز شود تا در آستانه قهرمانی قرار بگیرند.

بولت سرشاخهست چهارم و قهرمانی لهستانی‌ها: در این ست که آغاز کننده آن لهستانی‌ها بودند، آن‌ها در همان اول بازی سه امتیاز پشت سر هم کسب کردند تا روحیه آمریکا به پایین‌ترین حد ممکن برسد، در ادامه جان اسپرا با تعویض‌هایی قصد داشت بازی را برگرداند که این امر ممکن نشد تا لهستان با پیروزی ۲۵ بر ۱۸ در این ست علاوه بر پیروزی عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های والیبال در فصل ۲۰۲۳ را به دست بیاورد.

آمریکا هم که سال گذشته نایب قهرمان شده بود این بار هم در قدم آخر کم آورد و در شبی که در سالن جای سوزن انداختن نبود و یکپارچه لهستانی را تشویق می‌کردند، قهرمانی به تیم‌گربیچ رسید. حالا لهستان پس از نقره و برنز این تورنمنت جام قهرمانی و طلای مسابقات را هم به کارنامه خود اضافه خواهند کرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید