لوکس‌ترین سدان چری «آریزو ۸» در ایران

0
15


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خودرو جدید آریزو ۸ هم به ایران رسید.فونیکس آریزو ۸ که لوکس‌ترین سدان چری نیز شناخته می‌شود، خودرو مورد استفاده مدیرعامل چینی مدیران خودرو است. فونیکس آریزو ۸ که احتمالا به زودی رونمایی خواهد شد نه تنها به آپشن‌های بسیاری مجهز شده بلکه یک پیشرانه قوی هم نیروی خودرو را تامین می‌کند. مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸ را در این مقاله بخوانید.

در شب رونمایی فونیکس تیگو ۷ پرومکس، یک دستگاه فونیکس آریزو ۸ در پارکینگ VIP هتل محل برگزاری حضور داشت که بعدا مشخص شد خودرو مدیرعامل چینی شرکت مدیران خودرو است.

فونیکس آریزو ۸ را باید لوکس‌ترین سدان چری تا امروز دانست که حتی انتخاب مدیر ارشد این شرکت خودروسازی چینی در ایران نیز بوده است.

فونیکس آریزو ۸ که در ایران رقیبی مانند شاین مکس را پیش روی خود دارد با یک پیشرانه ۲ لیتری توربو GDI که با تیگو ۸ پرومکس یکسان است، عرضه خواهد شد.

پیشرانه آریزو ۸ می‌تواند نیرویی معادل ۲۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متری را به وسیله یک گیربکس دو کلاچه تر به محور جلو منتقل کند که عدد ۳۹۰ نصب شده پشت خودرو اشاره به قدرت بالای گشتاور آریزو ۸ دارد.

شتاب صفر تا صد فونیکس آریزو ۸ با توجه به پیشرانه قوی و وزن خودرو، عدد حیرت‌انگیز ۷.۶ را پیش روی ما قرار می‌دهد که از سدان فونیکس آریزو ۶ GT با زمان ۸.۰۸ ثانیه، سریع‌تر خواهد بود و لقب سریع‌ترین سدان چینی ایران را که پیش از این آریزو ۶ جی تی اختصاصی داشت، از آن خود خواهد کرد.

امکانات رفاهی آریزو ۸ نیز یکی از کامل‌ترین بخش‌های این خودرو خواهد بود و پکیج گاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را پیش روی مصرف کنندگان ایرانی قرار خواهد داد.

آریزو ۸ به امکانات بسیاری مجهز است که ۱۰ ایربگ از جمله ایربگ زانویی و پرده‌ای، آئینه الکتروکرومیک، آیینه برقی با گرم‌کن و حافظه، فرمان برقی مجهز به گرم‌کن، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، مجهز به کول باکس و هات باکس، سیستم رانندگی خودکار ADAS با ۲۶ رادار و سنسور، اگزوز چهارگانه، سنسور پارک جلو، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری از برند بوش، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بخشی از امکانات آریزو ۸ به شمار می‌رود.

قیمت آریزو ۸ در بازارهای جهانی از جمله روسی از ۴۰ هزار دلار آغاز و بسته به تیپ خودرو تا ۴۸ هزار دلار ادامه دارد اما قیمت آریزو ۸ در ایران را باید منتظر بمانیم تا شورای رقابت اعلام کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید