نکونام و شجاعی نامزد بهترین آسیایی لالیگا

0
1552

به گزارش ورزش سه، جواد نکونام و مسعود شجاعی که حالا به عنوان سرمربی فولاد و کاپیتان تراکتور نقش پررنگی در لیگ برتر ایران دارند، سال ها پیش در تیم اوساسونا هم‌تیمی بودند و عملکردشان به شکلی بود که حالا در کنار دیگر ستاره های آسیایی، نظرسنجی بهترین بازیکن لالیگا را تشکیل داده‌اند.

در نظرسنجی AFC البته علاوه بر نکونام و شجاعی، چهار آسیایی دیگر هم حضور دارند: وو لی (چین)، پائولینیو آلکانترا (فیلیپین)، تاکاشی اینوی (ژاپن) و جان آلویسی (استرالیا). در این بین وو لی همچنان پیراهن تیم اسپانیول را برتن دارند اما بقیه از لالیگا جدا شده‌اند.

پائولینیو آلکانترا نیز در دهه ۱۹۱۰ و ۱۹۲۰ میلادی پیراهن بارسلونا را برتن داشت و ۳۶۹ گل نیز به ثمر رساند. بعد از آن جان آلویسی با ۳۹ گل رکورددار است.

وبسایت AFC درباره جواد نکونام اینطور نوشته است: قبل از تولد ۲۶ سالگی به اسپانیا آمد و تا نیمه نهایی جام یوفا هم پیش رفت ولی یک مصدومیت او را از پیشرفت بازداشت. اما او به میدان بازگشت و نشان داد که می‌تواند مهره محبوب پامپلونا باشد. نکونام ۱۵۱ بازی ملی دارد و بالاتر از تمام بازیکنان قرار گرفته است.

در خصوص شجاعی نیز آمده است: در شرایطی که جواد نکونام اولین ایرانی لالیگا بود، مسعود شجاعی هم از او عقب نماند و در سال ۲۰۰۸ به اوساسونا پیوست. در فصل نخست هشت پاس گل داد اما مصدومیت به سراغش آمد و از زمین مسابقه دور شد. او ۱۰۰ بازی در سطح اول لالیگا انجام داده و همین، کیفیتش را به نمایش می‌گذارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید