فولاد – نامی برای بزرگترین شگفتی آسیا!

0
67



کد خبر : ۱۸۷۱۹۸۳ |
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۵ |
۲٫۵K بازدید |

۰
دیدگاه

طلسمهای مهم و یک ماموریت حساس


فولاد خوزستان هرگز مقابل الهلال موفق نبوده اما برابر دیگر حریفان عربستانی نتایج خوبی کسب کرده است.

فولاد - نامی برای بزرگترین شگفتی آسیا!

به گزارش ورزش سه ، تیم فولاد خوزستان در حالی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با تک گل ساسان انصاری موفق شد الفیصلی عربستان را شکست دهد که این تیم حالا که در شوک جدایی جواد نکونام سرمربی این تیم قرار دارد باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف مدافع عنوان قهرمانی و دیگر نماینده عربستان یعنی الهلال پر افتخارترین تیم آسیا برود.

فولادی ها درحالی برا نخستین بار به جمع ۸ تیم برتر آسیا رسیدند که تاکنون در ۵ دوره از رقابت های لیگ قهرمانان در سال های ۲۰۰۶ – ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ – ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حضور داشتند و تنها در سال ۲۰۱۴ موفق شدند از دور گروهی صعود کنند و بدون شکست از دور رقابت ها کنار رفتند.

نماینده ایران تاکنون در ۷ دیدار برابر تیم های عربستانی به میدان رفته است که حاصل آن ۳ برد، ۲ مساوی و ۲ شکست بوده و در مجموع ۸ بار موفق شده دروازه حریفان عربستانی را باز کند و در مقابل نیز ۶ گل دریافت کرده است. فولاد در ۵ دوره حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا در ۳ دوره با تیم های عربستانی هم گروه بوده است.

نخستین تقابل با تیمهای عربستانی به لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۴ باز می گردد. ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ شاگردان حسین فرکی در حضور تماشاگران خوزستانی در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف الفتح رفتند. فولادی ها در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، لیندو پادونی، سروش رفیعی، اسماعیل شریفات، عبدالله کرمی، بختیار رحمانی، شهاب کرمی، ایوب کلانتری، امید خالدی، مهرداد جماعتی، غلامرضا رضایی به میدان رفتند. در این دیدار فولاد بازی زیبایی را به نمایش گذاشت و چندین فرصت گلزنی را روی دروازه الفتح خلق کرد. در یکی از این فرصت‌ها در دقیقه ۶۵ ضربه غلامرضا رضایی را دروازه‌بان الفتح برگرداند و در ادامه روی ریباند، ضربه سروش رفیعی پس از برخورد به دست عبدالعزیز یوسف، مدافع الفتح به بیرون رفت. داور این صحنه را پنالتی اعلام کرد و بختیار رحمانی هم توانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و تک گل فولاد را به ثمر برساند تا شاگردان فرکی موفق شوند در خانه به پیروزی ارزشمندی برابر حریف عربستانی دست پیدا کنند.

1804867

بهترین برد فولادی ها برابر حریفان عربستانی نیز به دیدار با الفتح باز میگردد. در جایی که در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۴ فولاد موفق شد در دومین مصاف خود با یک تیم عربستانی این تیم را با نتیجه ۵ بر یک شکست دهد. در این دیدار لوسیانو پریرا در دقایق ۱۰، ۳۵ و ۴۴ و غلامرضا رضایی در دقایق ۸۰ و ۹۰ برای فولاد گلزنی کردند. لوسیانو دو گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. محمد الفهمید هم در دقیقه ۶۲ تنها گل تیم الفتح را به ثمر رساند. 

1804871

دیدار فولاد و الهلال در مرحله یک چهارم نهایی اولین دیدار این دو تیم برابر یکدیگر نخواهد بود. در لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۵ در جایی که خوزستانی ها با الهلال عربستان، السد قطر و لوکوموتیو ازبکستان همگروه بود و در سومین بازی مرحله گروهی در ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف حریف عربستانی خود رفت. دراگان اسکوچیچ برای بازی با الهلال عربستان علیرضا سلیمی، مهرداد جماعتی، احمد آل نعمه، لئونارد مساریچ، یوسف وکیا، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو، محسن مسلمان، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری و محمد قاضی را به زمین فرستاد. در پایان این دیدار دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

1804869

در دیدار برگشت ما شرایط برای فولاد متفاوت رقم خورد. الهلال که در ورزشگاه فهد ملک میزبان فولادی ها بود با خالد شراحیلی، یاسر الشهرانی، رودریگو دیگائو، کواک تائه هو، عبدالله الزوری، محمد جحفلی، عبدالعزیز الدوسری، فیصل درویش، تیاگو نه وز ، سالم الدوسری و ناصر الشمرانی به مصاف فولاد رفت. اسکوچیچ در این بازی در ترکیب فولاد علیرضا سلیمی، یوسف وکیا، لئونارد مساریچ، احمد آل نعمه، امید خالدی، بهمن کامل، ماتیاس چاگو، ساسان انصاری ، اسماعیل شریفات، آلویس نونگ و محمد قاضی را قرار داده بود. شاگردان جورجوس دونیس با گل های ناصر الشمرانی در دقیقه ۴۶ و یاسر الشهرانی در دقیقه ۶۰ با پیروزی ۲ بر صفر، نخستین شکست فولادی ها برابر حریفان عربستانی را رقم زد.

1804868

در فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اگرچه فولاد با تیم عربستانی هم گروه نشده بود اما در مرحله یک هشتم فولاد مردان باید رقابت خود را با الفیصلی نماینده کشور عربستان آغاز می کردند. خوزستانی ها در پایان این بازی با پیروزی یک بر صفر موفق شدند جواز حضور در بین ۸ تیم برتر آسیا را برای نخستین بار کسب کنند و حریف دیگر نماینده عربستان، الهلال شوند.

گفتنی است ساسان انصاری از فولاد خوزستان، سلمان الفرج و سالم الدوساری از الهلال تنها بازیکنان دو تیم هستند که از آخرین تقابل دو تیم در ترکیب کنونی هر یک از تیم ها حضور دارند. همچنین الهلال تاکنون در ۴۲ بازی به مصاف حریفان ایرانی رفته که در ۲۴ بازی توانسته تیم های ایرانی را شکست دهد، ۱۰ بازی با مساوی به پایان رسیده و تیم های ایرانی در ۱۴ بازی موفق شدند حریف مشهور عربستانی را شکست دهند.

حالا باید دید فولاد مردان می توانند طلسم ناکامی خود برابر الهلال را  بشکنند یا بار دیگر ناکام خواهند ماند

گزارش : محمدرضا قاسمی



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید