ارزیابی عملکرد تیم ملی بسکتبال برابر برزیل

0
41



کد خبر : ۱۹۶۰۸۰۶ |
۰۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴ |
۱۳۸ بازدید |

۰
دیدگاه

شوت‌هایی از سر ناچاری


کارشناس بسکتبال تاکید دارد که نقطه ضعف اصلی تیم ملی بسکتبال مقابل برزیل در دفاع بود اگرچه در حمله هم بیشتر شوت‌های ایران از سر ناچاری بود زده شد نه تاکتیک تیمی.

ارزیابی عملکرد تیم ملی بسکتبال برابر برزیل

به گزارش”ورزش سه” و به نقل از مهر، در چارچوب نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی بسکتبال، تیم ملی ایران روز شنبه در مصاف با برزیل که در جاکارتا برگزار شد با نتیجه ۱۰۰ به ۵۹ متحمل شکست شد.

این نخستین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در این دوره رقابت ها بود که انتقادات زیادی را متوجه خود کرد به خصوص که نسبت به سه دوره دیگر جام جهانی که بسکتبال ایران در آن حضور داشت، سنگین ترین شکست رقم خورد در حالیکه ملی پوشان ایران نسبت به همیشه با تدارکات بهتر راهی مسابقات شدند.

علی توفیق از مربیان و کارشناسان بسکتبال است که تاکید دارد نمایش تیم ملی مقابل برزیل اصلا دلچست و مطلوب نبود به خصوص که بازیکنان در دفاع خیلی ضعیف عمل کردند و در حمله هم پرتاب‌های‌شان بیشتر از سر ناچاری بود نه تاکتیک تیمی.

تاثیر حساسیت و استرس مسابقه روی ترکیب جوان ایران

وی گفت: دیدار برابر برزیل بازی اول تیم ملی ایران در جام جهانی بود و طبیعی است که این دیدار استرس و حساسیت خاص خود را داشت. از طرفی بیش از ۵۰ درصد ترکیب تیم، جوان بود که کاملا واضح تحت تاثیر مسابقات و رقابت هایی در این سطح قرار گرفته بود.

1916320

تصمیم اشتباه در انتخاب ترکیب جوان برای آغاز بازی

این کارشناس بسکتبال با اشاره به ترکیب اولیه ای که توسط «هاکان دمیر» برای دیدار برابر برزیل انتخاب شد، خاطرنشان کرد: به نظرم سرمربی تیم ملی برای آغاز می توانست از پنج بازیکن با تجربه تر استفاده کند، ایران کوارتر نخست را با اختلاف بالا واگذار کردو همین نتیجه در اینکه در مجموع ریتم و جریان بازی از دست تیم خارج شد، بی تاثیر نبود. کوارتر نخست و عملکرد بازیکنان در آن روی کل بازی سایه انداخت اما اگر بازیکنان با تجربه تر در این کوارتر حضور داشتند قطعا جلوی این اتفاق را تا حد زیادی می گرفت.

شیوه کار سرمربی در دفاع ایران مشهود نبود

مربی بسکتبال با تاکید بر اینکه در نیمه دوم تغییرات محسوسی در عملکرد تیم ملی مشاهده شد، تصریح کرد: در ابتدای کوارتر سوم دفاع تهاجمی شکل گرفت اما دفاع تعادل لازم را نداشت. در کل عملکرد دفاعی تیم ایران در رقابت با برزیل با آنچه پیش از این در مورد شیوه کار سرمربی مطرح می شد، تفاوت داشت. پیش از اعزام تیم ملی بسکتبال به جام جهانی در رابطه با هاکان دمیر و خط فکری هم برای تاکتیک تیمی، اینگونه عنوان شده بود که او به دفاع اعتقاد دارد. طبیعتا باید روی این موضوع خیلی کار می شد و تیم از این حیث عملکرد خوبی به نمایش می گذاشت اما از نظر دفاع انفرادی بازیکنان و هماهنگی تیمی در دفاع مقابل برزیل خیلی مشکل داشت.

آزادی عمل ملی پوشان برزیل به خاطر ضعف بازیکنان ایران

توفیق در این زمینه به آمار ارائه شده از عملکرد بازیکنان تیم ملی بسکتبال برزیل اشاره داشت و گفت: بیش از ۷۰ درصد پرتاب های منطقه ای و ۵۰ درصد پرتاب های سه امتیازی بازیکنان برزیل به ثمر نشست و همین مسئله نشان از دفاع بسیار ضعیف تیم ایران بوده است. این آمار نشان می دهد که ملی پوشان برزیل آزادی عمل زیادی در انتخاب شوت مطمئن داشتند. به خصوص در ابتدای بازی خیلی راحت اجازه پیدا می کردند به منطقه رنگی (دفاعی) ایران نزدیک شوند.

1916319

دفاع منطقی برزیل روی ایران

کارشناس بسکتبال تاکید کرد:این در حالی بود که خودِ برزیلی ها روی تیم ایران دفاع منسجم و منطقی داشتند. آنها ۲۶ امتیاز از توپ های از دست رفته به دست آوردند. تیم ایران از این حیث هم ضعیف بود.

بازی مطوبی نداشتیم

وی با بیان اینکه در مجموع تیم ملی بسکتبال ایران بازی مطلوبی برابر برزیل نداشت، ادامه داد: در ادوار گذشته جام جهانی هم تیم ملی ایران با برزیل رقابت داشت اما در هیچ یک از دو بازی با این اختلاف امتیاز شکست نخورده بود. لازم بود هماهنگی در دفاع تیمی بیشتر باشد. در دقایقی از بازی، تاکتیک تیمی از نفر به نفر به دفاع منطقه ای شرایط را بدتر می کرد. در کل دست بازیکنان برزیل گرم شده بود و خیلی راحت می توانستند پرتاب های خود را وارد سبد کنند و دوباره اختلاف را بالا ببرند.

شوت های ملی پوشان ایران از سر ناچاری بود نه تاکتیک تیمی

توفیق با تاکید بر اینکه دفاع ضعف اصلی تیم ملی بسکتبال در دیدار برابر برزیل بود، در مورد مشکل این تیم در حمله هم توضیح داد و گفت: بیشتر جریان انتقال توپ به صورت عرضی بود تا عمقی، منظور این است که بیشتر چرخش توپ به هنگام حمله شرق و غربی بود نه شمالی و جنوبی و همین موضوع به دفاع برزیل کمک می کرد. برخی شوت های تیم ملی ایران از سر ناچاری زده می شد نه بر اساس تاکتیک تیمی.

عملکرد ایده آل حامد حدادی با وجود شرایط خاصش

وی همچنین در مورد وضعیت بازیکنی مانند حامد حدادی و تاثیرگذاری او در این بازی گفت: حدادی با شرایط خاصی آماده جام جهانی شد، با وجود این شرایط او بیش از آنکه امتیاز آور باشد سعی داشت برای هم تیمی هایش موقعیت ایجاد کند که واقعا هم از این حیث خوب عمل کرد. او موقعیت های خوبی برای بازیکنان پیرامونی مانند متین آقاجان پور ایجاد کرد اما از طرفی همان شرایط خاصش اجازه نمی داد که به طور کامل در زمین باشد. در واقع کادر فنی نمی توانست ۴۰ دقیقه کامل از حامد استفاده کند برای اینکه لازم بود انرژی این بازیکن ذخیره بماند.

1916321

نمایش تیم ملی بسکتبال مقابل برزیل دلچسب نبود

مربی بسکتبال تاکید کرد: در مجموع تیم ملی بسکتبال ایران مقابل برزیل نمایش دلچسبی نداشت. امیدواریم مقابل ساحل عاج بازیکنان به مراتب بهتر کار کنند و در حد انتظار ظاهر شوند.

کادر فنی بهترین راه حل را برای بازی با ساحل عاج ارائه دهد

«پیشنهاد یا پیش بینی شما برای دیدار با ساحل عاج چیست؟»، علی توفیق در پاسخ به این پرسش گفت: پیشنهاد خاصی ندارم، من با این بازیکنان کار نکردم و نمی توانم در این زمینه نظری داشته باشم.کادر فنی بهترین راه حل را برای دیدار دوم در جام جهانی باید داشته باشد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید