دوستی امروز با روس‌ها دلیل نمی‌شود سهم ۸۵ درصدی آنان در تجهیز جنگی عراق را از یاد ببریم؛ مردم خوب به یاد دارند

0
50


|


۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۴۰:۰۰

|

|





روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دوستی امروز ما با روس‌ها دلیل نمی‌شود که سهم ۸۵ درصدی شوروی در تجهیز جنگی عراق را از یاد ببریم.



دوستی امروز با روس‌ها دلیل نمی‌شود سهم ۸۵ درصدی آنان در تجهیز جنگی عراق را از یاد ببریم؛ مردم خوب به یاد دارند


|


۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی از تحریف جنگ از سوی رسانه‌های حاکمیتی و عدم پرداخت به نقش شوروی انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، وقتی در یک خبرگزاری داخلی و رسمی می‌خوانیم “سه کشور آمریکا، آلمان و انگلیس در صدر فروش تسلحیات به صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران قرار داشتند.” ، نه این که این سه کشور نقش کمی داشته باشند در جنگ علیه ما، نه. این‌ها هم جنایت را در حق ما تمام کردند اما حرف این است که وقتی از تبیین سخن می‌گوئیم، باید صادقانه همه ابعاد را بگشاییم.نسل امروز هم اگر نداند، نسل ما که خوب به یاد دارد که ارتش عراق اصولاً، در بلوک شرق واقع و تجهیزاتش روس پایه بود. ساخت اتحاد جماهیر شوروی.

این روزنامه افزوده است: مردم هم به یاد دارند که اکثر جنگنده‌هایی که شهرهای ما را بمباران می‌کردند از نوع توپولوف، میگ، سوخو بودند که جملگی ساخت شوروی بودند. انواع موشک‌هایی که جنگ شهرها را به راه انداخته بودند نیز از نوع اسکاد و روسی بودند. 

جمهوری اسلامی تاکید کرده است: واقعیت است که در گذر زمان براساس منافع ملی باید انجام شود اما دوستی امروز ما با روس‌ها دلیل نمی‌شود که سهم ۸۵ درصدی شوروی در تجهیز جنگی عراق را از یاد ببریم. باری، امروز چیزی پوشیده نمی‌ماند آن هم چیزی که با جان مردم در ارتباط بوده است. با یک جستجوی ساده همه می‌توانند به واقعیت‌ها دست یابند حتی کسانی که چند دهه بعداز جنگ متولد شده‌اند بیشتر و دقیق‌تر می‌توانند بخوانند دیروز را. به هر حال چه ما بگوئیم و چه پنهان داریم، در واقعیت جنگ و سهم جنایت کاران تغییری ایجاد نمی‌شود.




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید