رسمی: تاج‌گذاری جدید پادشاه والیبال جهان!

0
34



کد خبر : ۱۹۶۵۷۸۰ |
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۸ |
۱۰۲٫۹K بازدید |

۷
دیدگاه

این تیم توقف ناپذیر؛


این تیم از قهرمانی خسته نمی‌شود؛ لهستان حالا پادشاه بی‌چون و چرای والیبال دنیاست.

رسمی: تاج‌گذاری جدید پادشاه والیبال جهان!

به گزارش “ورزش سه”، در آخرین بازی از مسابقات والیبال قهرمانی اروپا در شهر رم ایتالیا تیم‌های ایتالیا و لهستان در فینال مسابقات به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دو تیم که از مرحله گروهی تا به فینال هیچگونه شکستی را متحمل نشده‌اند، قدرتمندانه راهی این مرحله شدند تا پیش‌بینی‌ها از اینکه آن‌ها راهی فینال خواهند شد درست از آب در بیاید.

تیم ملی والیبال ایتالیا، که مدافع عنوان قهرمانی است، در دو سال گذشته دو قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان و اروپا کسب کرده و می‌خواهد با شکست دوباره لهستان همانند فینال قهرمانی جهان سومین قهرمانی خود در دو سال گذشته را به دست آورد. شاگردان فردیناندو دی‌جورجی در تیم ملی والیبال ایتالیا در نیمه‌نهایی به راحتی فرانسه را شکست دادند و نشان دادند در حضور تماشاگران خود گویی یک یار اضافه در زمین دارند.

1925923

از طرف دیگر تیم ملی والیبال لهستان که در فینال قهرمانی جهان در شهر کاتوویسه لهستان مغلوب ایتالیا شد، بهترین فرصت را خواهد داشت تا با انتقام آن بازی قهرمانی اروپا را جلوی چشم بیش از دوازده هزار هوادار ایتالیا به دست بیاورد. لهستانی‌ها که این روزها با ویلفردو لئون مهارناپذیر هستند می‌توانند پس از چهارده سال دومین قهرمانی خود در اروپا را به دست بیاورند و به منتقدان خود ثابت کند، این جام برای آنها نحس نیست.

1925924

قطعا قهرمانی در این مسابقات می‌تواند ارزشمندترین بازیکن را هم برای تیم قهرمان به همراه داشته باشد؛ بازیکنانی همچون ویلفردو لئون، دنیل لاویا، سیمونه جیانلی و یوری رومانو کاندیدای ارزشمندترین بازیکن مسابقات هستند. قهرمانی و درخشش در فینال می‌تواند کمک بزرگی برای این هدف باشد.

این دو تیم‌ همین چند وقت پیش در جام واگنر به مصاف هم رفتند که ایتالیا موفق به شکست لهستان شد، نکته جالب اینکه هر چهار تیم جام امسال واگنر راهی نیمه‌نهایی اروپا شدند که نشان از سطح بالای این تیم‌ها و سطح بالای جام واگنر دارد. مسابقه فینال از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر رم ایتالیا برگزار خواهد شد و اختتامیه و اهدای جام بلافاصله در مراسمی باشکوه برگزار خواهد شد.

1925955

ایتالیاترکیب شروع کننده ایتالیا: سیمونه جیانلی، یوری رومانو، الکساندر میکیلیتو، دنیل لاویا، جیانلوکا گالاسی، روبرتو روسو و فابیو بالاسو

لهستانترکیب شروع کننده لهستان: مارسین یانوش، لوکاژ کاژمارک،‌ ویلفردو لئون، الکساندر شیفکا، نوربرت هوبر، یاکوب کوچانوسکی و زاتورسکی

*آخرین جدال دو تیم برابر هم
ایتالیا ۳-۱ لهستان (جام واگنر لهستان)

ایتالیا هفت بار توانسته عنوان قهرمانی اروپا را به دست بیاورد و لهستانی‌ها فقط یک‌ بار صاحب این جام شده‌اند.

لهستان*بارتوش کورک ستاره تیم ملی والیبال لهستان که در این دوره مسابقات قهرمانی اروپا جایگاه خود را در ترکیب به لوکاژ کاژمارک داده، در صورت قهرمانی لهستان دومین مدال طلای خود را در این مسابقات کسب خواهد کرد. وی عضو تیم‌ لهستان در سال ۲۰۰۹ که برای اولین بار قهرمان شد نیز بود.

ایتالیا*ایتالیا با قهرمانی این فرصت را خواهد داشت که برای سومین بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. آنها در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ در قهرمانی دبل کرده‌اند و در صورت پیروزی در بازی فینال بازهم از عنوان قهرمانی خود دفاع خواهند کرد.

لهستان*در قهرمانی اروپا هیچ تیمی به اندازه لهستان دوم نشده است (پنج بار) این باعث شده به این رقابت‌ها برای لهستان تورنمنت نحس لقب بدهند. البته لهستانی‌ها این فرصت را خواهند داشت با قهرمانی، پس از ایتالیا، فرانسه و روسیه چهارمین تیمی بشوند که همزمان قهرمان لیگ ملت‌های والیبال (جهانی سابق) و اروپا می‌شوند.

*پیش از دیدار فینال، تیم ملی والیبال اسلوونی در دیدار رده بندی مسابقات والیبال قهرمانی اروپا توانست با نتیجه سه بر دو فرانسه را شکست بدهد و برای اولین بار عنوان سومی مسابقات را به دست بیاورد. اسلوونی در تاریخ این مسابقات سه مدال نقره را هم در کارنامه دارد.

*تصویری از تیم ملی والیبال چک اسلواکی اولین قهرمان مسابقات والیبال قهرمانی اروپا در سال ۱۹۴۸، ایتالیا فینالیست امسال در اولین دوره مدال برنز به دست آورد.

1925977

لهستان*این چهره ویلفردو لئون پس از بازی نیمه‌نهایی ‌مقابل اسلوونی در مصاحبه‌ای گفته که ماموریت ما تمام نشده و به مدال نقره رضایت نخواهیم داد.

1925978

بولت پرسپولیسست اول: ایتالیا ۲۰ – لهستان ۲۵
بازی در ست اول در جو سنگین سالن شهر رم با شروع خوب لهستانی‌ها آغاز شد. نوربرت هوبر در همان ابتدا با سرویس‌های دیدنی‌اش چهار امتیاز تیم لهستان را پیش انداخت و در ادامه آبشارهای عالی ویلفردو لئون، شیفکا و کاژمارک عرصه را بر ایتالیا تنگ کرد و این ست با برتری تیم لهستان پایان پذیرفت. البته ایتالیایی‌ها در اواخر ست به خود آمدند ولی دیر شده بود.
*نوربرت هوبر مرد اول میدان در ست اول که با سرویس‌های خوب خود امان تیم ایتالیا را برید.

1925995

بولت پرسپولیسست دوم: ایتالیا ۲۱ – لهستان ۲۵ (به نام ویلفردو لئون)
بازی در آغاز ست دوم با برتری خفیف ایتالیا شروع شد اما لهستانی‌ها با سرویس‌های خوب ویلفردو لئون و یانوش توانستند جلو بیفتند و این‌بار ایتالیایی‌ها بودند که با دفاع‌های خوب و توپ گیری عقب زمین بازی را برابر کردند، تا اینکه ویلفردو لئون پشت سرویس رفت و با زدن سرویس‌های دیدنی دریافت تیم ایتالیا را مختل کرد و عامل اصلی پیروزی لهستان در این ست شد.
در ست دوم ویلفردو لئون با زدن سرویسی با سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت غوغا به پا کرد و تنها سه کیلومتر با زدن رکوردی جدید فاصله داشت رکوردی که در حال حاضر مال خود اوست، زدن سرویس با سرعت ۱۲۰ کیلومتر به بالا دیگر برای او معمولی شده است.

1926025

بولت پرسپولیسست سوم: ایتالیا ۲۳- لهستان۲۵ و قهرمانی لهستانی ها
در این ست که ایتالیا چیزی برای از دست دادن نداشت با کمک و تشویق هواداران خود بازی را خوب شروع کرد و چندین امتیاز جلو افتاد اما لهستانی ها بازهم با تجربه بیشتر خود به بازی برگشتند و با سرویس های دیدنی و همچنین اشتباهات فراوان ایتالیایی ها توانستند این گیم را در حضور بیش از دوازده هزار نفر هوادار ایتالیایی از آن خود کنند و عنوان قهرمانی را به دست بیاورند

لهستانحالا لهستانی ها با این قهرمانی به چهارمین تیم در تاریخ اروپا تبدیل می‌شوند که همزمان قهرمان اروپا و لیگ ملتهای والیبال ( جهانی سابق) می‌شوند. پیش از این ایتالیا سال ۱۹۹۵، روسیه سال ۲۰۱۳ و فرانسه سال ۲۰۱۵ به این افتخار دست پیدا کرده بودند.

توپ والیبالدر یازده دوره گذشته تنها دو بازی فینال اروپا سه بر صفر به اتمام رسیده است. سال ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳، لهستانی ها حالا با این پیروزی شیرین انتقام فینال قهرمانی جهان در کاتوویسه لهستان را در خاک ایتالیا گرفتند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید